Słuchacie podcastów? Ten format to nie chwilowy trend, ale potężne medium, które na stałe zagościło w naszym codziennym życiu. Zamiast radia, coraz więcej osób wybiera podcasty – interesujące, angażujące i dostępne zawsze wtedy, kiedy mamy ochotę posłuchać czegoś, co nas interesuje.

xx

Kilka ciekawych faktów:
– ponad 20% Polaków przyznaje, że regularnie słucha podcastów,
– 65% z nich przyznaje, że słucha ich, by pogłębiać swoją wiedzę i rozwijać zainteresowania,
– najpopularniejsze tematy? Biznes, marketing, zdrowie, psychologia, rozwój osobisty.

xx

Naturalną konsekwencją rozwoju tego formatu jest jego potencjał marketingowy. Czy warto reklamować się w podcastach? Tak, ale pod warunkiem, że Twoja grupa docelowa interesuje się poruszanymi w nich tematami. Co ważne – reklama w podcaście jest skuteczniejsza niż radiowa. Podczas gdy radio „gra w tle”, podcasty słuchane są świadomie i z dużo większą uwagą. To szansa, by trafić do odbiorców w sposób, który bardziej angażuje ich uwagę i buduje więź z marką.

xx

Jak zareklamować się w podcaście? Najczęściej poprzez wsparcie finansowe jego twórcy. Większość podcasterów posiada konta w serwisach takich jak Patronite, w których proponuje swoim słuchaczom różne formy wsparcia. W zamian oferuje np. wymienienie danej firmy lub wspierającej osoby jako mecensa odcinka. Można także napisać bezpośrednio do twórcy i omówić z nim indywidualne warunki współpracy.

xx

Jakie podcasy polecamy?
Poniżej szybka polecajka od Pawła, który jest nałogowym słuchaczem podcastów. Oto jego TOP 5:

xx

Menedżer Plus – podcast prowadzony przez Mariusza Chrapko, w którym każdy odcinek skupia się na efektywnym zarządzaniu sobą i biznesem. Pozycja obowiązkowa dla osób, które prowadzą własną działalność, zarządzają ludźmi lub po prostu chcą się rozwijać.

xx

Podcastex, czyli podcast o latach 90. i 00. – prowadzony przez Bartka Przybyszewskiego i Mateusza Witkowskiego podcast jest dla mnie nostalgiczną (choć twórcy twierdzą, że niekoniecznie) podróżą do lat dzieciństwa. Podziwiam znakomity research i poważne podejście do omawianych tematów.

xx

Marketing z głową – podcast prowadzony przez Łukasza Hodorowicza, w którym autor podchodzi do tematu marketingu z psychologicznej perspektywy. Skupia się na odczuciach konsumentów i mechanizmach, które sprawiają, że podejmują decyzje zakupowe.

xx

Raport o stanie świata – podcast prowadzony przez Dariusza Rosiaka. W publikowanych co kilka dni odcinkach prezentuje on autorski wybór komentarzy i relacji o tym, co ważnego dzieje się na świecie. Bardzo ciekawy format prowadzony przez kompetentnego dziennikarza.

xx

Mówi się – na koniec coś lżejszego, czyli podcast prowadzony przez Joannę Kołaczkowską i Szymona Majewskiego. Ich interakcje i przezabawne komentarze zawsze poprawiają mi humor.