Deser czekoladowy z Barbie, sok z Elsą. Jak marki spożywcze reagują na trendy?

Dlaczego producenci decydują się na umieszczanie postaci z bajek na etykietach swoich produktów? Głównym powodem jest z pewnością chęć przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta, w tym przypadku najmłodszego. Dla producentów, takie działania mogą nie tylko zwiększyć sprzedaż, ponieważ proponowane przez nich treści, zazwyczaj pełne pozytywnych wrażeń i ukrytych przekazów, mogą wyróżnić ich na tle konkurencji, jak i również zbudować wyjątkowy, unikalny wizerunek marki. W efekcie końcowym przekłada się to na generowane przez producentów zyski.

Głównymi odbiorcami takiej formy sprzedaży są bez wątpienia dzieci. Takie właśnie zabiegi promocyjne budzą w tej najmłodszej grupie konsumentów pozytywne emocje, tudzież skojarzenia. Kiedy ich ulubione postacie pojawiają się na etykietach produktowych, oddziałuje to na ich zachowanie przy wyborze odpowiedniego produktu. To właśnie dzieci mają pewną moc przekonywania, a ona ma ogromny wpływ na ostateczne decyzje zakupowe ich rodziców czy opiekunów.

Umieszczanie postaci z bajek na etykietach produktów z marketingowego punktu widzenia może opłacać się producentom pod względem wizerunkowym firmy. Dobrze znane postacie wzbudzają w potencjalnych klientach pozytywne skojarzenia, zwiększają atrakcyjność i rozpoznawalność produktów wśród konsumentów i w ostateczności budują w pewnym sensie więź emocjonalną na linii klient-marka, mającą wpływ na lojalność i przywiązanie. Te czynniki przyczyniają się właśnie do pozytywnego postrzegania wizerunku marki, jako kreatywnej, wprowadzającej innowacyjne pomysły, jak i również otwartej na zaspokajanie potrzeb swoich klientów.