Batony Bakal Sport – jak wypromować nowe, zdrowe przekąski?

Kim jest Klient?

Atlanta Poland S.A. to polska firma istniejąca od 1990 roku. To jedna z największych firm w Polsce importująca oraz sprzedająca bakalie wykorzystywane do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek oraz pieczywa – głównie dla innych, dużych firm. W pewnym momencie firma postanowiła zacząć działać niejako na „własny rachunek” i stworzyła swoją flagową markę – Bakal. Jednym z najważniejszych produktów marki Bakal są trzy rodzaje zdrowych batonów – energy, magnez i protein.

Wyzwanie

Konkurencja w segmencie zdrowych przekąsek jest ogromna. Moda na bezglutenowe, super zdrowe i naturalne jedzenie opanowała całą Polskę, a półki sklepowe uginają się pod naporem takich produktów. Batony Bakal Sport to całkowicie nowy, nieznany konsumentom produkt. Stanęliśmy przed wyzwaniem przebicia się do świadomości klientów i przekonaniem ich, że nasze batony to zdrowa i pożywna przekąska, która dostarczy im tego, czego aktualnie potrzebują.

Wybór narzędzi

Najszybszym sposobem na wypromowanie nowego produktu jest reklama telewizyjna. Oryginalne, zapamiętywalne spoty lecące od rana do nocy w topowych kanałach telewizyjnych i problem niskiej rozpoznawalności produktu zażegnany.

Jednak co zrobić, jeśli nie dysponujemy tak dużym budżetem reklamowym?

Aby sprostać wyzwaniu, potrzebowaliśmy silnego uderzenia w kilku, kluczowych miejscach. Postawiliśmy na Internet, ponieważ jest to relatywnie tani i skuteczny kanał marketingowy.

Realizacja - fanpage na Facebooku

Postawiliśmy na intensywną promocję batonów na fanpage marki.

Naturalne, atrakcyjne zdjęcia produktów połączone z komunikacją informującą o ich zaletach, wartościach odżywczych, praktyczności.

Wszystko wsparte intensywną kampanią reklamową w obrębie Facebooka, dzięki której dotarliśmy do szerokiej grupy potencjalnych klientów.

Realizacja - do akcji wkracza Drużyna Bakala!

Stworzyliśmy bohaterów marki, których charaktery odpowiadały właściwościom promowanych batonów. Drużyna Bakala, bo o nich mowa, to trójka superbohaterów – Energy Woman, Magnez Man i Protein Man.

Ich przygody śledzili nasi fani na Facebooku, dodatkowo Drużyna Bakala wystąpiła także w materiałach promocyjnych marki Bakal, takich jak standy, plakaty czy ulotki.

Realizacja - współpraca z topowymi blogerkami

Podjęliśmy współpracę z wysokozasięgowymi blogerkami, które polecały batony swoim czytelnikom. Chodziło o to, aby konsumenci otrzymali rzetelne, wiarygodne i merytoryczne recenzje produktów. A opinia opiniotwórczych blogerek o składzie batonów, to najlepsza zakupowa rekomendacja.

Influencerki zapewniały, że są one doskonałą przekąską w pracy, domu, szkole. Zwracały uwagę na ich skład i pisały, że są dobrym zamiennikiem niezdrowych przekąsek.

Bliska współpraca z blogerkami nad kluczowymi frazami w tekście zaowocowała wysoką pozycją w wyszukiwarce Google.

Realizacja - kampania PR-owa

Dodatkowym elementem była kampania PR-owa na portalach branżowych, takich jak: Portal Spożywczy, Kierunek Spożywczy czy Dla Handlu.

Powstały artykuły, w których informowaliśmy branżę, w tym kluczowych dla naszego Klienta kupców, o nowych produktach.

Wyniki kampanii

Fanpage na Facebooku – podczas trwania kampanii dotarliśmy do ponad 2 000 000 konsumentów z grupy docelowej.

Współpraca z blogerkami – recenzje batonów Bakal Sport pojawiły się na blogach o łącznym zasięgu ponad 400 000 UU w miesiącu.

Artykuły PR-owe dotarły do ok. 500 000 osób z branży spożywczej.

Wisienką na torcie były pytania Klientów o to, gdzie kupić, reklamowane przez nas, batony oraz pozytywne rekomendacje produktów:

2000000

dotarcie na Facebooku

400000

uu na blogach

500000

dotarcie do branży spożywczej