Polskie oleje Olandia – czyli jak powstaje silna, polska marka?

Kim jest Klient?

Firma Złoto Polskie jest producentem wysokiej jakości olejów tłoczonych na zimno. Rodzinne przedsiębiorstwo powstało w 2002 roku. Firma posiada obecnie trzy brandy: Olandia, Revitalen oraz oleje 10-stopniowe. Początkowo firma działała w kanale dystrybucji małych sklepów ze zdrową żywnością, sklepów zielarskich oraz aptek. Od 2015 roku coraz szerzej wkracza na półki sieci marketów ze swoją czołową marką Olandia.

Wyzwanie

Problem polegał przede wszystkim na niskiej rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej. Firma ma wysokiej jakości produkty, które dostają nagrody, ale konsumenci ich nie znają. Konsumenci boją się po nie sięgnąć i zwycięża przyzwyczajenie. Wybierają inne, sprawdzone produkty, które znają z reklam. Naszym zadaniem było zbudowanie rozpoznawalności marki, która w konsekwencji przełoży się na sprzedaż.

Wybór narzędzia

Potrzebowaliśmy narzędzia, które pozwoli systematycznie i konsekwentnie budować silną, polską markę.

Wybór padł oczywiście na fanpage na Facebooku. Narzędzie, które umożliwia bardzo precyzyjne i systematyczne docieranie do grupy docelowej.

Do tej pory fanpage firmy Złoto Polskie koncentrował się przede wszystkim na pisaniu o targach, konferencjach czy nagrodach, które otrzymywała firma. Tematyka, która nie spotykała się z zainteresowaniem konsumentów – wpisy generowały średnio 3-5 interakcji na post.

W grudniu 2017 roku przejęliśmy fanpage klienta…

Realizacja - koszyki tematyczne

Potrzebowaliśmy nośnej tematyki i contentu, które sprawią, że strona na Facebooku zacznie żyć i należycie spełniać swoje zadanie.

Opracowaliśmy tzw. koszyki tematyczne.

Koszyki tematyczne to inaczej kategorie tematyczne, zagadnienia które poruszamy na fanpage. Ich odpowiednie zbilansowanie to klucz do angażującej komunikacji.

KOSZYK 1 - edukacja

Skoncentrowaliśmy się na produktach, podkreśleniu ich wyjątkowości i prozdrowotnych właściwości.

Aby przyniosło to oczekiwany skutek, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oryginalnego, produktowego contentu. Chodzi o zdjęcia produktów, w ich naturalnym otoczeniu i odpowiednim kontekście.

Oto kilka przykładowych postów edukacyjnych:

KOSZYK 2 - inspiracje

Komunikaty inspirujące konsumentów do działania. Przepisy, kuchenne inspiracje i pomysłowe dania z wykorzystaniem oleju Olandia.

Oto kilka przykładowych postów inspirujących:

KOSZYK 3 - ``Cudze chwalicie``

Złoto Polskie to firma polska, która jest dumna ze swoich lokalnych korzeni. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do komunikacji koszyka „Cudze chwalicie”, w którym pokazujemy fanom marki Olandia ciekawe i inspirujące miejsca w Polsce oraz ich naturalne bogactwa. Podpowiadamy gdzie się wybrać na wakacje i jak w pełni cieszyć się tym, co mamy na wyciągnięcie ręki.

Oto kilka przykładowych postów z koszyka „Cudze chwalicie”:

Budowanie brandu na portalach z branży spożywczej

Równocześnie z działaniami prowadzonymi w mediach społecznościowych, prowadzimy także działania PR-owe. Chcemy, aby przekaz dotarł także do kupców, którzy nie mają czasu na codzienne śledzenie marki na Facebooku.

Artykuły o marce Olandia pojawiły się na serwisach branżowych takich jak: Portal Spożywczy, Dla Handlu czy Kierunek Spożywczy.

Dzięki działaniom PR-owym olej z czarnuszki został dostrzeżony przez portal Polki.pl w rankingu „Nowości spożywcze marca 2018”.

Wyniki kampanii.

Jeszcze przed startem działań zdefiniowaliśmy grupę potencjalnych klientów marki, która jest obecna na Facebooku. Chodziło o to, aby docierać tylko do tych Facebookowiczów, u których istnieje największe prawdopodobieństwo zakupowe. Bazowaliśmy przy tym na ich kulinarnych zainteresowaniach i na tym jak traktują temat zdrowego odżywiania. Ich profil idealnie wpisuje się w wartości reprezentowane przez markę Olandia.

Od grudnia 2017 do maja 2018, czyli w ciągu 5 miesięcy kampanii, fanpage dotarł do 276 420 potencjalnych klientów z powyższej grupy docelowej. Konsumenci ci mieli kontakt z marką minimum raz, czyli wyświetlili na swoim ekranie dowolną zawartość strony. Obejmuje to zarówno posty, zameldowania, jak i reklamy.

Ponad 36 000 z nich miało kontakt z treściami publikowanymi przez stronę kilka lub kilkanaście razy, co w praktyce oznacza, że marka Olandia skuteczniej zapisała się w ich świadomości.

Adam Wolniak, właściciel firmy Złoto Polskie:

„Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z przebiegu kampanii, jak i jej późniejszych efektów. Szczególnie mocno cieszy nas tak duże zainteresowanie konsumentów naszymi produktami. Fanpage na Facebooku stał się dla nas przestrzenią, w której nasi klienci mogą wyrazić swoje zdanie o produktach, poznać je bliżej, zapytać o ich zastosowanie. Dla takiej marki jak nasza jest to bezcenne.

 

Dodatkowo – przeanalizowaliśmy wyniki finansowe firmy z początku 2018 roku (okres, w którym prowadzona była kampania) i porównaliśmy to z analogicznym okresem 2017 roku (czas, w którym nie prowadziliśmy intensywnych działań na Facebooku). Zaobserwowaliśmy poprawę o około 20%. To mówi samo za siebie.”