Kolekcja komiksów Star Wars – kreatywna wysyłka do dziennikarzy

Kim jest Klient?

De Agostini to wydawnictwo, którego początki sięgają 1901 roku. Publikuje m.in.: encyklopedie, atlasy, kursy językowe, przewodniki i  serie kolekcjonerskie.

Grupa De Agostini obecna jest w ponad 30 krajach świata i konsekwentnie buduje pozycje największego na świecie wydawcy serii kolekcjonerskich oraz edukacyjnych typu partwork.

Wyzwanie

Jak przebić się z informacją o kolekcji związanej z Gwiezdnymi Wojnami? W sklepach funkcjonują przecież całe działy związane ze Star Wars. Jak sprawić, by seria rozpoczynająca się od klasycznych komiksów Marvela z lat 1977–1986 była postrzegana w tym wszystkim jako coś godnego uwagi? Część komiksów pochodzących z kolekcji De Agostini w przeszłości była sprzedawana w Polsce przez inne wydawnictwa. Jak zachęcić ludzi do kupna kolekcji, która kosztuje prawie 3000zł?

Współpraca z dziennikarzami i blogerami

Doszliśmy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie współpraca z dziennikarzami i blogerami. Kluczowy był trafny wybór influencerów, ponieważ musiały być to osoby będące miłośnikami komiksów i Gwiezdnych Wojen. Tym samym wzrosło prawdopodobieństwo, że informacje o kolekcji zostaną opublikowane.

Realizacja - jak dotrzeć do prawdziwych Jedi?

Skrzynki mailowe dziennikarzy pękają w szwach, dlatego poszukaliśmy sposobu, aby się wyróżnić. Połączyliśmy zarówno dobór dziennikarzy i influencerów z naszą kreatywnością. Uznaliśmy, że trafnym wyborem będzie przygotowanie dla nich paczek- niespodzianek.

Kiedy lista osób była gotowa, przygotowaliśmy  spersonalizowane przesyłki.  W 22 paczkach znajdowały się pierwsze numery komiksów z kolekcji Star Wars, a także dedykowany list. To wszystko zapakowaliśmy w obrandowane pudełka. Akcja przebiegała pod hasłem: ,,Tylko dla prawdziwych JEDI”  i taki też napis umieściliśmy na paczkach. Dziennikarze i influencerzy byli zachwyceni.

Wyniki

Dzięki kreatywnej wysyłce w sieci pojawiło się aż 40 wzmianek i artykułów dotyczących kolekcji! Influencerzy i dziennikarze chętnie publikowali nie tylko artykuły, ale również  zabawne zdjęcia w serwisach społecznościowych. Publikacje ukazały się przede wszystkim w serwisach komiksowych, science fiction, czy fantasy.

Wśród kluczowych miejsc, w jakich ukazały się treści warto wymienić  wysokozasięgowy Fakt24.pl., w którym materiał o kolekcji ukazał się na stronie głównej. Warto dodać, że nie płaciliśmy dziennikarzom i influencerom za opublikowanie materiałów.

Według danych pochodzących z systemu Brand24, kampania  dotarła do ponad 630 000 konsumentów.

22

Wysłane paczki

40

Wzmianek

630000

Odbiorców kampanii

Jolanta Kędra, De Agostini:

“Agencja Pitted Cherries niezmiennie zaskakuje kreatywnymi pomysłami. Realizacja zawsze na wysokim poziomie. Aż chce się zlecać im kolejne projekty!”