Jak w 3 miesiące dotarliśmy do miliona czytelników? – PR dla marki ViVio

Kim jest Klient?

ViVio to polska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją zdrowej żywności. Wśród szerokiej gamy produktów znajdują się m.in. czystek, młody jęczmień, olej kokosowy, babka płesznik, błonnik oczyszczający, nasiona chia, jagody goji czy ksylitol.

Wyzwanie

Otrzymaliśmy brief na działania Public Relations zakładające obecność w mediach branżowych i konsumenckich. ViVio to firma, dla której bardzo ważne są takie wartości jak zdrowie, optymalne odżywianie, aktywność fizyczna. Naszemu Klientowi zależało na tym, aby podkreślać je w komunikatach prasowych.

Przygotowanie do działań - stworzenie bazy mediów oraz planu komunikacji

Zaczęliśmy od reaserchu i stworzenia bazy kluczowych mediów, w których chcieliśmy się pojawić.

Następnym krokiem było przygotowanie (po rozmowie z Klientem) półrocznego planu komunikacji – 12 komunikatów prasowych.

Rozmowy z dziennikarzami i wysłanie paczek z produktami

Przygotowane przez nas komunikaty prasowe przekazaliśmy dziennikarzom z interesujących nas gazet i portali. Dodatkowo wysłaliśmy do redakcji paczki z produktami Klienta. Tak, aby dziennikarze mogli sami sprawdzić jak smakują.

Przykładowe publikacje w mediach

Artykuły pojawiły się zarówno w prasie drukowanej, jak i serwisach online. Byliśmy obecni w mediach konsumenckich (prasa kobieca, lifestylowa, magazyny o zdrowiu), jak i branżowej (tematyka spożywcza).

Wyniki kampanii.

Kampania PR-owa dla marki ViVio zaplanowana była na pół roku działań, ale już po 3 miesiącach przekroczyliśmy zakładane cele zasięgowe.

Od grudnia 2018 roku do końca lutego 2019 roku dotarliśmy do ponad miliona konsumentów!

44

Łączna liczba publikacji.

1065176

Do tylu czytelników dotarliśmy.

140000 zł

Ekwiwalent reklamowy – tyle musiałby zapłacić Klient za zakup tradycyjnej reklamy o tym zasięgu.

Jolanta Liżewska –Zyzek, Dyrektor Marketingu BookBook:

“Z agencją Pitted Cherries  współpracowaliśmy w zakresie obsługi i wzmocnienia komunikacyjnego w zarządzanych mediach społecznościowych: profil BookBook na Facebooku oraz profil na Instagramie.
Dodatkowym projektem było kreatywne podejście do personalizacji marki poprzez stworzenie postaci Kasi.
Zarówno pierwszy jak i drugi projekt pokazał, że agencja słucha potrzeb klienta oraz przedstawia rozwiązania odpowiadających naszym oczekiwaniom. Ważne z naszego punktu widzenia było indywidualne oraz kreatywne podejście zespołu, które miało znaczący wpływ na pierwsze kroki w budowaniu nowej marki.
Rzetelność, odpowiedzialność i kreatywność to główne cechy, z którymi spotkaliśmy się we współpracy z agencją Pitted Cherries, co jak wiadomo jest niezwykle istotne w sprzedaży dóbr kultury.”