Jak pomagamy sprzedawać działki nad jeziorem?

Kim jest Klient?

  • BRANŻA: NIERUCHOMOŚCI
  • SPECYFIKACJA: SPRZEDAŻ DZIAŁEK REKREACYJNYCH I BUDOWLANYCH

 

Firma powstała w 2008 roku i nieprzerwanie od 10 lat zajmuje się sprzedażą działek w pięknych, malowniczych terenach nad jeziorami. Firma zajmuje się nie tyko bezpośrednią sprzedażą działek, ale także doradztwem w tym zakresie.

Wyzwanie

Wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę: sprzedam działkę nad jeziorem, otrzymamy 1 320 000  rezultatów. Wyniki pokazują z jak ogromną konkurencją muszą mierzyć się sprzedawcy działek. To nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także małe firmy, pośrednicy i prywatni właściciele gruntów. Jak  przebić się przez ten gąszcz ogłoszeń? Jak skutecznie sprzedawać działki przez Internet? Jakie podjąć działania marketingowe, żeby przyniosły wymierne korzyści?

Przygotowanie do działań

6 lat temu, kiedy zaczynaliśmy współpracę, pierwszym krokiem było przeanalizowanie konkurencji. Wśród sprzedawców działek zauważyliśmy tendencję do ubarwiania rzeczywistości. Ludzie Ci na przykład często zamieszczali w ogłoszeniach retuszowane zdjęcia. Potencjalni klienci, którzy przybywali pod wskazane miejsce niemal natychmiast uświadamiali sobie, że ogłoszenie, na które zwrócili uwagę zdecydowanie nie odzwierciedla się w rzeczywistości. Uznaliśmy, że jest to nieuczciwe wobec przyszłych nabywców, którzy zostają wprowadzeni w błąd. Dlatego wspólnie z klientem postanowiliśmy być  prawdziwą odpowiedzią na potrzeby konsumenta, bez zbędnych otoczek. Postawiliśmy na proste, ale skuteczne rozwiązania.

Realizacja - AdWord’s + SEO

Przeanalizowaliśmy tendencje zakupowe klientów firmy. Głównym okresem, w którym panuje wzmożone zainteresowanie kupnem działki jest wiosna i lato. Jesienią firma notuje tylko pojedyncze kontakty. W pierwszym roku współpracy uruchomiliśmy więc kampanię AdWord’s, która była aktywna od marca do września/ października. Taką kampanię prowadzimy rokrocznie.

Według danych 70% Internautów deklaruje, że woli korzystać z linków organicznych. Wprowadziliśmy więc pozycjonowanie, aby strona internetowa klienta utrzymywała się na najwyższych wynikach organicznych wyszukiwania w Internecie. Kampanię SEO prowadzimy 365 dni w roku.

Realizacja - Strona internetowa + fanpage na Facebooku

Postawiliśmy na prosty, niewymuskany wizerunek. Zbudowaliśmy stronę internetową, która bazuje na przejrzystych informacjach, a także na naturalnych i prawdziwych fotografiach.

Utworzyliśmy profil firmy na Facebooku i ustaliliśmy grupę konsumentów, która potencjalnie zainteresowana jest kupnem działek. Kampanię przeprowadzamy przy pomocy systemu AOA, co przynosi wymierne efekty. Konsumenci już po kilku dniach od startu fan page’a zaczęli dopytywać o szczegóły dotyczące działek.

Wyniki kampanii

Współpracujemy z firmą od 6 lat.

Co roku aż 30% osób ze wszystkich pozyskanych z kampanii AdWords/SEO dokonało zakupu działki. Rokrocznie wynik ten utrzymuje się na podobnym poziomie.

Analizując wszystkie lata współpracy z naszym klientem, średnio 29,3% kontaktów ( telefony, maile) firma pozyskała dzięki naszym kampaniom.

35,06% z tych osób umówiła się na spotkanie z klientem, z czego po wizycie 28,7% dokonało zakupu działki.