BookBook Story z Kasią w roli głównej – Brand Hero

Kim jest Klient?

BookBook to polska sieć księgarń, mająca ponad 90 sklepów w całym kraju. Firma ma swoje korzenie w latach 50-tych, kiedy to powstało Państwowe Przedsiębiorstwo Dom Książki. W 2016 roku sieć księgarń zmieniła nazwę na BookBook. Nowe logo, nowy, bardziej nowoczesny wygląd samych księgarń, charakterystyczna pomarańczowo czerwona kolorystyka. To było nowe otwarcie!

Wyzwanie

Wraz z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku, firma postanowiła także wznieść swój wizerunek w social mediach na wyższy poziom. Zadanie tym trudniejsze, ponieważ konkurencja doskonale radzi sobie na Facebooku. Potrzebowaliśmy czegoś, co nas wyróżni i sprawi, że klienci i potencjalni klienci zapamiętają brand BookBook. Nie na chwilę, ale na długo!

Koncepcja postaci - po prostu Kasia!

Aby sprostać wyzwaniu, potrzebowaliśmy czegoś, co wyróżni fanpage klienta spośród tysięcy podobnych. Postanowiliśmy wprowadzić do komunikacji postać Brand Hero. Inspiracją dla nas były takie postacie jak Pani Bukowa czy Psie Sucharki.

Nasza bohaterka ma na imię Kasia. Tak zwyczajnie, bo jest zwyczajną dziewczyną.

Zależało nam przede wszystkim na tym, aby fani naszego klienta mogli utożsamić z dziewczyną, która lubi spędzać czas w domu, przy kominku, z gorącą kawą i dobrą książką. Dokładnie tak, jak klientki sieci BookBook.

Kreacja wizualna postaci - 4 opcje, z których wybierał Klient.

Kiedy określiliśmy jej cechy charakteru, przystąpiliśmy do stworzenia kreacji wizualnej postaci. Przygotowaliśmy 4 propozycje wyglądu naszej bohaterki, z których klient wybrał ten, który był najbliższy jego wyobrażeniom. Stworzona przez nas postać musiała być tożsama z nową kolorystyką księgarń, ich logiem i klimatem. Musiała po prostu pasować do marki BookBook.

Wybór Klienta i wprowadzenie emocji.

Wybór padł na postać z numerem 1. Kolejnym krokiem było wprowadzenie emocji. Stworzyliśmy rysunki z Kasią w roli głównej, które wyrażały takie emocje jak: radość, złość, zdziwienie czy znudzenie. Te emocjonalne odsłony Kasi to swego rodzaju materiał źródłowy, na podstawie którego będziemy tworzyli nowy content na fanpage Klienta.

BookBook Story, czyli Kasia w akcji.

BookBook Story z Kasią w roli głównej to krótkie, komiksowe scenki. Celne komentarze, czasem złośliwe i ironiczne. Oparte na inteligentnym humorze i charakterystycznych komentarzach Kasi. Prezentujące sytuacje bliskie każdemu książkoholikowi. Wszystko w bookbookowym klimacie.

Kasia na materiałach promocyjnych księgarni BookBook.

Postać Kasi tak dobrze przyjęła się na fanpage, że marka BookBook wykorzystała ją także na materiałach promocyjnych, takich jak kubki czy zakładki do książek.

Wyniki kampanii.

Kampania dla marki BookBook realizowana była od czerwca 2017 do marca 2018 roku.

 

W tym czasie fanpage dotarł do ponad 1 100 000 konsumentów. Konsumenci ci wyświetlili na swoim ekranie dowolną zawartość strony. Obejmuje to posty, zameldowania czy reklamy.

Ponad 200 000 z nich miało kontakt z treściami publikowanymi przez stronę kilka lub kilkanaście razy, co w praktyce oznacza, że marka BookBook skuteczniej zapisała się w ich świadomości.

 

Postać Kasi wpłynęła na zasięg wszystkich postów na fanpage BookBook, także tych zupełnie z nią nie związanych. Przewidywaliśmy wzrost o ok. 5-10%. Tymczasem odnotowaliśmy  ponad 20% wzrost zasięgów organicznych wszystkich treści publikowanych przez nas w tamtym okresie na fan stronie księgarni.

8500000

Tylu polskich facebookowiczów deklaruje, że lubi czytać książki.

3000000

Tylu z nich mieszka w miastach, w których są księgarnie BookBook.

1100000

Do tylu konsumentów dotarliśmy podczas trwania naszej kampanii.

Jolanta Liżewska –Zyzek, Dyrektor Marketingu BookBook:

„Z agencją Pitted Cherries  współpracowaliśmy w zakresie obsługi i wzmocnienia komunikacyjnego w zarządzanych mediach społecznościowych: profil BookBook na Facebooku oraz profil na Instagramie.
Dodatkowym projektem było kreatywne podejście do personalizacji marki poprzez stworzenie postaci Kasi.
Zarówno pierwszy jak i drugi projekt pokazał, że agencja słucha potrzeb klienta oraz przedstawia rozwiązania odpowiadających naszym oczekiwaniom. Ważne z naszego punktu widzenia było indywidualne oraz kreatywne podejście zespołu, które miało znaczący wpływ na pierwsze kroki w budowaniu nowej marki.
Rzetelność, odpowiedzialność i kreatywność to główne cechy, z którymi spotkaliśmy się we współpracy z agencją Pitted Cherries, co jak wiadomo jest niezwykle istotne w sprzedaży dóbr kultury.”